Komponent Programovanie:

Žiak vie/dokáže:

  • riešiť problém priamym riadením vykonávateľa (napríklad robot, korytnačka)
  • vytvoriť program skladaním príkazov do postupnosti
  • aplikovať elementárne pravidlá na riadenie vykonávateľa
Obsahový štandard
Pojmy:

príkaz, postupnosť príkazov

Procesy:

riadenie vykonávateľa v priamom režime, používať jazyk vykonávateľa, zostavenie príkazu/príkazov, vyhodnotenie postupnosti príkazov

Činnosti:

Riešenie problémov priamym riadením vykonávateľa (napríklad robot, korytnačka).

Vytvorenie programu skladaním príkazov do postupnosti.

Komponent Údaje:

Žiak vie/dokáže:

  • použiť konkrétne nástroje editora na tvorbu a úpravu obrázkov[1] a textov
  • orientovať sa v jednoduchej štruktúre – vyhľadávať a získavať informácie z jednoduchej štruktúry podľa zadaných kritérií
Obsahový štandard
Pojmy:

postupnosť, tabuľka, riadok, stĺpec

Vzťahy:

zvýraznenie textu

Procesy:

kreslenie základných útvarov, nastavenia grafických parametrov[2]

Činnosti:

Použitie konkrétnych nástrojov editora na tvorbu a úpravu obrázkov[3], textov.

Riešenie problémov, v ktorých treba vyhľadávať a získavať informácie z jednoduchej štruktúry podľa zadaných kritérií.

Komponent Technológie:

Žiak vie/dokáže:

  • pracovať so základným hardvérom na používateľskej úrovni
  • spustiť program/aplikáciu, ukončiť bežiacu aplikáciu
  • diskutovať o digitálnych technológiách a o ich využití pri učení sa, doma a na zábavu
Obsahový štandard
Pojmy:

webová stránka, prehliadač

Vzťahy:

ikona ako reprezentácia programu alebo dokumentu, prehliadač ako nástroj na zobrazovanie webových stránok, digitálne technológie okolo nás, digitálne technológie doma, v škole

Procesy:

ovládanie programov pohybom, klikaním a ťahaním, zadávanie jednoduchých textov, orientácia na webovej stránke, používanie nástrojov na vlastné učenie sa, zábavu a spoznávanie

Činnosti:

Práca so základným hardvérom na používateľskej úrovni (klávesnica, myš, obrazovka).

Spustenie aplikácie na pracovnej ploche, ukončenie bežiacej aplikácie.

Použitie webového prehliadača na prezeranie webových stránok a vyhľadanie a získanie informácie na zadaných stránkach internetu.

Diskusia o digitálnych technológiách a o ich využití pri učení sa, doma a na zábavu.

< predchádzajúciobsah ďalší >

  1. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  2. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  3. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich