Komponent Programovanie:
Žiak vie/dokáže:
- rozhodnúť o pravdivosti/nepravdivosti tvrdenia (výroku), vybrať prvky alebo možnosti podľa pravdivosti tvrdenia
- vytvoriť program skladaním príkazov do postupnosti
- vytvoriť program, ktorý vyžadujú známy počet opakovaní
Obsahový štandard
Pojmy:
príkaz, postupnosť príkazov, opakovanie, počet opakovaní
Vzťahy:
platí – neplatí, a/alebo/nie (neformálne)
Procesy:
zostavovanie a úprava programu v jazyku vykonávateľa, spustenie programu
Činnosti:
Rozhodovanie o pravdivosti/nepravdivosti tvrdenia (výroku), keď niečo platí – neplatí aj so spojkami a/alebo/nie (neformálne).
Vytváranie programu skladaním príkazov do postupnosti.
Vytváranie programu, ktorý vyžaduje známy počet opakovaní.
Komponent Údaje:
Žiak vie/dokáže:
- použiť konkrétne nástroje na tvorbu a úpravu obrázkov, animácií, textov, príbehov a prezentácií, na spúšťanie zvukov a videa[1]
- používať nástroje na vyhľadanie a nahradenie textu
- používať konkrétne nástroje na prácu s rôznymi štruktúrami
Obsahový štandard
Pojmy:
animácia, postupnosť, tabuľka (v zmysle frekvenčná, slovník, mriežka), riadok, stĺpec, bunka
Vzťahy:
obrázok v rastri alebo ako vektorová grafika, animácia ako postupnosť obrázkov[2], poradie snímok v príbehu a prezentácii
Procesy:
používanie nástrojov na kreslenie[3], prácu s textom, vytváranie animácií, príbehov a prezentácií prehrávanie zvuku a videa
Činnosti:
Používanie konkrétneho nástroja na tvorbu a úpravu obrázkov, animácií[4], textov, príbehov a prezentácií, na spúšťanie zvukov a videa.
Používanie nástrojov na vyhľadanie a nahradenie textu.
Používanie konkrétnych nástrojov na prácu s tabuľkami (práca s riadkom, stĺpcom, bunkou).
Komponent Technológie:
Žiak vie/dokáže:
- pracovať so základnými vstupnými a výstupnými zariadeniami
- spustiť program/aplikáciu a otvoriť v nej dokument
- vyhľadávať rôzne typy informácií na webe
- diskutovať o rizikách na internete
- diskutovať o využití konkrétnych nástrojov digitálnych technológií pri učení sa iných predmetov
Obsahový štandard
Vzťahy:
vstupné a výstupné zariadenie ako nástroj komunikáciu s počítačom
Procesy:
vyhľadávanie textov, stránok, obrázkov[5], videa[6], spoznávanie bezpečného a etického správania na internete
Činnosti:
Práca so základnými vstupnými a výstupnými zariadeniami ako nástrojmi na komunikáciu s počítačom.
Spustenie programu/aplikácie a otvorenie dokumentu v nej.
Vyhľadávanie informácií rôznych typov (textov, stránok, obrázkov, videa[7]) na webe.
Diskusia o rizikách a etickom správaní na internete.
Diskusia o využití konkrétnych nástrojov digitálnych technológií ako nástrojov pre výpočet, komunikáciu, modelovanie a pri učení sa iných predmetov.
< predchádzajúci – obsah – ďalší >
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich ↑