Komponent Programovanie:

Žiak vie/dokáže:

  • rozhodnúť o pravdivosti/nepravdivosti tvrdenia (výroku), vybrať prvky alebo možnosti podľa pravdivosti tvrdenia
  • vytvoriť program skladaním príkazov do postupnosti
  • vytvoriť program, ktorý vyžadujú známy počet opakovaní
Obsahový štandard
Pojmy:

príkaz, postupnosť príkazov, opakovanie, počet opakovaní

Vzťahy:

platí – neplatí, a/alebo/nie (neformálne)

Procesy:

zostavovanie a úprava programu v jazyku vykonávateľa, spustenie programu

Činnosti:

Rozhodovanie o pravdivosti/nepravdivosti tvrdenia (výroku), keď niečo platí – neplatí aj so spojkami a/alebo/nie (neformálne).

Vytváranie programu skladaním príkazov do postupnosti.

Vytváranie programu, ktorý vyžaduje známy počet opakovaní.

Komponent Údaje:

Žiak vie/dokáže:

  • použiť konkrétne nástroje na tvorbu a úpravu obrázkov, animácií, textov, príbehov a prezentácií, na spúšťanie zvukov a videa[1]
  • používať nástroje na vyhľadanie a nahradenie textu
  • používať konkrétne nástroje na prácu s rôznymi štruktúrami
Obsahový štandard
Pojmy:

animácia, postupnosť, tabuľka (v zmysle frekvenčná, slovník, mriežka), riadok, stĺpec, bunka

Vzťahy:

obrázok v rastri alebo ako vektorová grafika, animácia ako postupnosť obrázkov[2], poradie snímok v príbehu a prezentácii

Procesy:

používanie nástrojov na kreslenie[3], prácu s textom, vytváranie animácií, príbehov a prezentácií prehrávanie zvuku a videa

Činnosti:

Používanie konkrétneho nástroja na tvorbu a úpravu obrázkov, animácií[4], textov, príbehov a prezentácií, na spúšťanie zvukov a videa.

Používanie nástrojov na vyhľadanie a nahradenie textu.

Používanie konkrétnych nástrojov na prácu s tabuľkami (práca s riadkom, stĺpcom, bunkou).

Komponent Technológie:

Žiak vie/dokáže:

  • pracovať so základnými vstupnými a výstupnými zariadeniami
  • spustiť program/aplikáciu a otvoriť v nej dokument
  • vyhľadávať rôzne typy informácií na webe
  • diskutovať o rizikách na internete
  • diskutovať o využití konkrétnych nástrojov digitálnych technológií pri učení sa iných predmetov
Obsahový štandard
Vzťahy:

vstupné a výstupné zariadenie ako nástroj komunikáciu s počítačom

Procesy:

vyhľadávanie textov, stránok, obrázkov[5], videa[6], spoznávanie bezpečného a etického správania na internete

Činnosti:

Práca so základnými vstupnými a výstupnými zariadeniami ako nástrojmi na komunikáciu s počítačom.

Spustenie programu/aplikácie a otvorenie dokumentu v nej.

Vyhľadávanie informácií rôznych typov (textov, stránok, obrázkov, videa[7]) na webe.

Diskusia o rizikách a etickom správaní na internete.

Diskusia o využití konkrétnych nástrojov digitálnych technológií ako nástrojov pre výpočet, komunikáciu, modelovanie a pri učení sa iných predmetov.

< predchádzajúciobsah ďalší >

  1. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  2. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  3. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  4. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  5. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  6. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich

  7. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich