Komunikácia
Výkonový štandard
Žiak vie/dokáže:
- tvorivými činnosťami a s využitím výtvarných vyjadrovacích prostriedkov vyjadriť pocity;
- tvorivo používať výtvarné materiály nástroje, techniky, technológie a postupy a experimentovať s nimi;
- na základe kladenia otázok pedagógom jednoduchým spôsobom pomenovať základné techniky – kresba, maľba, grafika, priestorová tvorba;
- s pomocou pedagóga použiť jednoduché digitálne nástroje na tvorivé vyjadrenie;
- na základe kladenia otázok pedagógom jednoduchým spôsobom opísať základné princípy etických zásad, autorských práv a licencií.
Obsahový štandard
Rôzna kvalita výtvarných vyjadrovacích prostriedkov prostredníctvom tvorby a podnetov z umenia, tradičného ľudového umenia, ľudovej a vizuálnej kultúry.[1]
Výtvarné asociácie na rôzne zmyslové podnety.
Techniky kresby, maľby, grafiky, modelovania a priestorovej tvorby a ich kombinácie.
Výtvarné laborovanie s postupmi vybraných tradičných ľudových remesiel.
Výtvarné aktivity v interiéri a exteriéri, aj v prírode.
Tvorenie dočasných a procesuálnych prác.
Digitálne médiá – počítačová grafika, fotografia, video, animácia.
Syntéza textu a obrazu.
Etické zásady, základy autorských práv a licencií – ich uplatnenie vo vizuálnej kultúre.
Umenie a vizuálna kultúra
Výkonový štandard
Žiak vie/dokáže:
- tvorivými činnosťami interpretovať podnety z umenia, tradičného ľudového umenia a vizuálnej kultúry;
- porovnať diela vybraných predstaviteľov výtvarného umenia;
- na základe kladenia otázok pedagógom jednoduchým spôsobom vyjadriť pocity a skúsenosti z návštevy výstavy, galérie, múzea a iných inštitúcií a objektov z obce a regiónu a opísať činnosť a funkcie múzeí a galérií;
- rozlíšiť kultúrnu rozmanitosť a jej prejavy.
Obsahový štandard
Analyzovanie a tvorivé interpretovanie artefaktov z dejín umenia, tradičného ľudového umenia a vizuálnej kultúry na základe vybraných globálnych tém a naratívov.
Porovnanie diel vybraných umelcov, kultúr, období a umeleckých prejavov.
Premena výtvarných vyjadrovacích prostriedkov a žánrov naprieč dejinami výtvarného umenia a vizuálnou kultúrou.
Návšteva galérie, múzea, pamiatky, sakrálnej stavby, výstavy, ateliéru alebo prehliadka virtuálnej galérie, múzea, či portfólia umelkýň a umelcov.
Spôsoby prezentácie, možnosti školskej galérie, príprava a realizácia výstavy alebo prezentácie.
Osobnosť
Výkonový štandard
Žiak vie/dokáže:
- na základe kladenia otázok pedagógom pomenovať a tvorivými činnosťami vyjadriť niektoré emócie;
- reflektovať proces tvorby a prezentovať jej výsledky;
- pod vedením pedagóga s rešpektom k druhým pracovať v skupine;
- prezentovať výsledky tvorby.
Obsahový štandard
Pocity a emócie vyjadrené v umení a vizuálnej kultúre.
Tvorenie kolektívnych prác.
Možnosti prezentácie výsledkov výtvarnej činnosti.
Vytváranie portfólia.
< predchádzajúci – obsah – ďalší >
-
Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich. ↑