Komunikácia
Výkonový štandard
Žiak vie/dokáže:
- identifikovať a tvorivo použiť základné prvky výtvarného jazyka;[1]
- hravo experimentovať s nástrojmi, materiálmi, technikami, technológiami a postupmi.
Obsahový štandard
Výtvarné vyjadrovacie prostriedky – prvky a kompozičné princípy.
Výtvarné asociácie na rôzne zmyslové podnety.
Tvorenie prostredníctvom rôznych nástrojov, materiálov, technológií, postupov a experimentovanie s nimi.
Výtvarné aktivity v interiéri a exteriéri, aj v prírode.
Umenie a vizuálna kultúra
Výkonový štandard
Žiak vie/dokáže:
- tvorivými činnosťami interpretovať a opísať podnety z umenia, tradičného ľudového umenia a okolitého sveta;
- porovnať diela niekoľkých predstaviteľov výtvarného umenia; [2]
- na základe kladenia otázok pedagógom jednoduchým spôsobom vyjadriť pocity a zážitky z návštevy výstavy, galérie, múzea a iných inštitúcií a objektov z obce a regiónu;[3]
- na základe kladenia otázok pedagógom identifikovať kultúrnu rozmanitosť.
Obsahový štandard
Vizuálne obrazné vyjadrovanie námetov a tém z umenia a kultúry, a tiež iných vzdelávacích oblastí – globálne témy a naratívy.
Vizuálna symbolika z dôležitých oblastí života.[4]
Objavovanie a porovnanie základných výtvarných vyjadrovacích prostriedkov a kompozičných princípov v dielach zahraničných a slovenských umelkýň a umelcov.
Návšteva galérie, múzea, pamiatky, sakrálnej stavby, výstavy, ateliéru alebo prehliadka virtuálnej galérie, múzea, či portfólia umelkýň a umelcov.
Osobnosť
Výkonový štandard
Žiak vie/dokáže:
- na základe kladenia otázok pedagógom pomenovať a tvorivými činnosťami vyjadriť niektoré emócie;
- pod vedením pedagóga s rešpektom k druhým pracovať v skupine.
Obsahový štandard
Tvorenie kolektívnych prác.
Pocity a emócie vyjadrené v umení a vizuálnej kultúre.[5]