Komunikácia

Výkonový štandard

Žiak vie/dokáže:

  • identifikovať a tvorivo použiť základné prvky výtvarného jazyka;[1]
  • hravo experimentovať s nástrojmi, materiálmi, technikami, technológiami a postupmi.
Obsahový štandard

Výtvarné vyjadrovacie prostriedky – prvky a kompozičné princípy.

Výtvarné asociácie na rôzne zmyslové podnety.

Tvorenie prostredníctvom rôznych nástrojov, materiálov, technológií, postupov a experimentovanie s nimi.

Výtvarné aktivityinteriéri a exteriéri, aj v prírode.

Umenie a vizuálna kultúra

Výkonový štandard

Žiak vie/dokáže:

  • tvorivými činnosťami interpretovať a opísať podnety z umenia, tradičného ľudového umenia a okolitého sveta;
  • porovnať diela niekoľkých predstaviteľov výtvarného umenia; [2]
  • na základe kladenia otázok pedagógom jednoduchým spôsobom vyjadriť pocity a zážitky z návštevy výstavy, galérie, múzea a iných inštitúcií a objektov z obce a regiónu;[3]
  • na základe kladenia otázok pedagógom identifikovať kultúrnu rozmanitosť.
Obsahový štandard

Vizuálne obrazné vyjadrovanie námetov a tém z umenia a kultúry, a tiež iných vzdelávacích oblastíglobálne témy a naratívy.

Vizuálna symbolika z dôležitých oblastí života.[4]

Objavovanie a porovnanie základných výtvarných vyjadrovacích prostriedkovkompozičných princípov v dielach zahraničných a slovenských umelkýňumelcov.

Návšteva galérie, múzea, pamiatky, sakrálnej stavby, výstavy, ateliéru alebo prehliadka virtuálnej galérie, múzea, či portfólia umelkýňumelcov.

Osobnosť

Výkonový štandard

Žiak vie/dokáže:

  • na základe kladenia otázok pedagógom pomenovať a tvorivými činnosťami vyjadriť niektoré emócie;
  • pod vedením pedagóga s rešpektom k druhým pracovať v skupine.
Obsahový štandard

Tvorenie kolektívnych prác.

Pocity a emócie vyjadrené v umení a vizuálnej kultúre.[5]

< predchádzajúciobsah ďalší >

  1. Pre žiakov so zrakovým postihnutím tie, ktoré sú pre nich použiteľné.

  2. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich.

  3. V prípade prispôsobenia, tiež pre zrakovo postihnutých.

  4. Pre žiakov so zrakovým postihnutím v haptickej podobe.

  5. Okrem žiakov so zrakovým postihnutím – nevidiacich.